1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pc Scammers

Discussie in 'Support & Vragen' gestart door HellRaiser, 21 jul 2015.

1. HellRaiser Belgium

HellRaiser Hoofd GCZ Beheerder Medewerker Hoofd GCZ Beheerder

Country:
    Belgium
    Lid geworden:
    2 feb 2015
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    27
    Vandaag een telefoontje mogen ontvangen van de "support sectie" van Microsoft. (Op onze nationale feestdag dan nog wel, hoe toevallig). De mens aan de andere kant van de lijn wist me te vertellen dat hun servers hadden opgemerkt dat ik een "probleempje" had met mijn systeem. En of ik hun even vriendelijk toegang wou verschaffen, zodat zij dat even recht konden zetten.
    1) Ik heb geen MS systeem.
    2) Toch wel echt toevallig dat die nu bellen, nu de meeste mensen thuis gaan zijn.

Nu, ik heb die persoon een kwartiertje aan het lijntje gehouden, me voor gedaan als de één of andere n00b, (ik hoorde die mens zijn geduld verliezen naarmate we verder gingen), om hem dan te confronteren met het feit dat ik enkel Linux draaide. Op mijn vraag wat hij daarop te zeggen had, werd de verbinding verbroken. (Vond ik best wel grappig, had graag die kerel zijn gezicht gezien...)

Moraal van het verhaal: geloof NOOIT, niet in de verste verte niet, dat er ook maar IEMAND van MS contact met je zou opnemen, om je op een probleem te wijzen. Dat doen die niet. Punt. Nooit. Moest je dan toch zo dom zijn om de stappen uit te voeren die men voorstelt, "On your head it be". Wees maar alvast bereid om je schijf (ven) te formatteren.
    Als je zo eens iemand aan de lijn krijgt is mijn advies: heb er wat lol mee. Houd je zo veel mogelijk van de domme en doe alsof je de meest domme gebruiker ooit bent. De truc is om de persoon aan de andere kant moegetergd te krijgen. Download of geef onder geen enkele omstandigheid, toegang tot je systeem. Je kan dit zien als een spelltetje staren. Wie eerst knippert, verliest. In mijn geval was ik gewonnen. XD

Je bent gewaarschuwd.....

Deel Deze Pagina