1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

You got linux?

Discussie in 'Software' gestart door HellRaiser, 23 jul 2015.

1. HellRaiser Belgium

HellRaiser Hoofd GCZ Beheerder Medewerker Hoofd GCZ Beheerder

Country:
    Belgium
    Lid geworden:
    2 feb 2015
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    27
    Wat denk jij van Linux?
    Heb je er al mee gewerkt of is het iets compleet nieuw?
    Denk je dat het ooit gaat werken voor gaming?

Laat maar weten wat je ervan denkt!

Laatst bewerkt door een moderator: 24 jul 2015
  2. Google AdSense Guest Advertisement

to hide all adverts.
  3. Freaky_NL_ Netherlands

Freaky_NL_ Hoofd GCZ Beheerder Medewerker Hoofd GCZ Beheerder

Country:
    Netherlands
    Lid geworden:
    25 jan 2015
    Leuk Bevonden:
    40
    Trofeepunten:
    48
    Geld verdienen met gamen is mijn streef! Met Linux ben ik enigszins wel bekend mee, maar om alles op Linux te kunnen draaien? Mmm al mijn games op steam ik weet niet of die op Linux kunnen draaien, ik twijfel aangezien ik ook webdesign die voor deze website en forum lijkt me dat nog geen strak plan. Tenzij er ook daar een oplossing voor is.

4. HellRaiser Belgium

Country:
    Belgium
    Lid geworden:
    2 feb 2015
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    27
    Je wil geld gaan verdienen met gamen? Ok, maar op welke manier? En hoe ga je dat aanpakken?
    Gaan je steamgames op Linux draaien? Neen. Nog niet. Er zijn games op steam die op Linux draaien, maar nog niet lang allemaal. De LinuxRevolutie is ingezet, zonder twijfel. OpenSource is aan een opmars bezig. Nu moeten de grote gamingstudio's dit ook gaan inzien (op termijn gaan die dat ook doen) en gaan die ook versies maken voor Linux. (Daar ben ik heilig van overtuigd.)
    Webdesign en hosting, vraag je je nu nog af of dit kan op Linux? (neen toch he?) Toegegeven, het enige grote struikelblok waar de community zich NU moet mee gaan bezig houden, is Flash. Dat moet dood en er moet een opensource alternatief komen. Maar dat is nog even afwachten, vrees ik. Verder is nagenoeg ALLE hosting van webproviders op het één of ander *nix platform. Er is nog maar zéér weinig aandeel, voor zover ik kan zien, voor de MS markt in servers. (Waarom zou je ook?)
    Voor de zuivere website/forums zijn er opensource alternatieven genoeg, imho. Dat moet je maar eens googlen. Flash, daarentegen, dat blijft zo'n beetje een proprietary aangelegenheid. (met houdbaarheidsdatum)

5. Freaky_NL_ Netherlands

Freaky_NL_ Hoofd GCZ Beheerder Medewerker Hoofd GCZ Beheerder

Country:
    Netherlands
    Lid geworden:
    25 jan 2015
    Leuk Bevonden:
    40
    Trofeepunten:
    48
    Steam heeft ook een eigen OS steamOS ik heb het nog nooit uitgeprobeerd, steam heeft maar een paar games draaien onder Linux. Geld verdienen met gamen is wel lastig denk ik, tenzij je gaat live streamen met twitch, ustream of andere live stream programma's ik heb wel eens gestreamd met Diablo 3 met 17 viewers maar omdat iedere dag te gaan doen mmmm is wek zwaar. Om dat helemaal in de punten perfect te krijgen moet ik eerst me videokaarten gaan veranderen naar de GTX780 in SLI. En met een webcam en lullen onder de game die jij streamd aangezien ik niet z'n prater ben om commentaar te geven terwijl ik stream is dat nog geen optie denk ik. Wat denk jij hier over?

6. HellRaiser Belgium

Country:
    Belgium
    Lid geworden:
    2 feb 2015
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    27
    Geld verdienen met gamen is geen sinecure. Dat is hard werken, no matter what. En een goede dosis talent is ook nodig. Kijk maar eens naar de pro-SC2 of CSGO gamers. (Toevallig 2 streams die ik volg op twitch). Neem bijvoorbeeld een speler als RET (Zerg). Dat is een Nederlander die als ENIGE ooit in Korea heeft mogen gaan trainen. (Om maar eens wat te zeggen). Verder heb je natuurlijk steeds van die ongelofelijke randmongolen zoals een Dashie of een Jacksepticeye. Dat soort van streams, is imho, gewoonweg bespottelijik. Zelfs al verdien je er geld mee, dan nog ben je, imho, een randdebiel. Punt.
    Als je een stream hebt waar je ietwat kwaliteitsvol gamen kan laten zien, voorzien van de nodige commentaar (zoals een ApolloSC2 bijvoorbeeld), dan ben je weer wél goed bezig. Of andere koreaanse spelers, als die aan het streamen zijn, dan zeggen die zelfs niets. (Maar laten wél het één of ander enerverend melodietje op de achtergrond draaien.)
    Ook duurt het waarschijnlijk een tijdje vooraleer er naambekendheid optreed en je meer kijkers krijgt. Maar zoals met alles, het is en blijft hard werken vooraleer je ook maar 1 euro gaat zien hoor.
    Pas op, als je dat graag doet, en niet beschouwd al werken, dan is er geen probleem natuurlijk.

7. HellRaiser Belgium

Country:
    Belgium
    Lid geworden:
    2 feb 2015
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    27
    Wat ik nog was vergeten mee te geven: SteamOs heeft het mogelijk gemaakt om op Linux games te draaien. Alsook kunnen devs nu voor linux games schrijven. Er zijn al véél games beschikbaar op SteamOs, maar zoals ik al zei, nog geen AAA titels. Maar langs de andere kant, sommige daarvan zijn lang niet meer wat ze geweest zjin. Tegenwoordig is het "pay to win". Je moet, na het aanschaffen van het game, al onmiddelijk een hoop DLC aanschaffen, vooraleer je enige vooruitgang kan boeken. Dat vind ik niet echt ok. Maar het is, idd, wachten op de grote gamingstudio's om hun content over te zetten naar Linux. Dat heeft enkel nog tijd nodig, want de revolutie baby, is bezig en hoe!!

8. Hamza | DonkeyKongGamer Netherlands

Hamza | DonkeyKongGamer Member Community lid

Country:
    Netherlands
    Lid geworden:
    1 feb 2015
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    7
    LinuxRevolutie incoming!!

HellRaiser vindt dit leuk.